Basisscholen

Stofberg Ergotherapie werkt met verschillende basisscholen samen om kinderergotherapie op school vorm te geven en ontwikkeling van kinderen te optimaliseren. Door de samenwerking met de groepsleerkracht, ouder/verzorgen en de intern begeleider van school creëer je een optimale situatie waarin verschillende spelers in de opvoeding van het kind kunnen werken aan één en hetzelfde doel. Een win-win situatie waarin we de behandeling van het kind als team aanvliegen. Naast de 1-op-1 behandeling van kinderen worden onze ergotherapeuten regelmatig ingezet om preventief met groepen kinderen te werken aan hun schoolse vaardigheden.

Kinderen brengen namelijk minimaal 8 jaar van hun tijd door op de basisschool. Dit is ook nog eens een leeftijdsfase waarin de ontwikkeling van kinderen in een raptempo verloopt. Groepsleerkrachten hebben grote invloed op dit proces, maar kunnen dit kracht bijzetten als er vanuit meerdere invalshoeken wordt gekeken naar de invloed die we samen kunnen uitoefenen op de ontwikkeling van het kind. Onze ergotherapeuten coachen leerkrachten om groepsprocessen en leerprestaties positief te beïnvloeden. Dit doen ze door middel van creatieve werkwijzen die inspirerend werken en mogelijk kunnen worden geïmplementeerd binnen het reguliere onderwijs. Daarnaast kunnen onze ergotherapeuten, als ondersteuning van het schoolteam, met groepen kinderen werken aan vaardigheden of aandachtspunten. Hier gaat het om kinderen die nog geen individuele ergotherapie nodig hebben maar waar we wel al van kunnen inschatten dat extra aandacht wenselijk is.

Waar moet je aan denken met betrekking tot coaching of groepstherapie;

  • Fijn motorische vaardigheden;
  • Grof motorische vaardigheden;
  • Executieve functies;
  • Schrijfmotoriek;
  • Concentratie en aandacht.

Stofberg Ergotherapie 

Samen met jou – Samen voor jou

Maak een afspraak klik hier